We maken beren pap...
We leren ingredienten, keukengerei (klopper, weegschaal, soeplepel) kennen.
We zien de vanillepoeder en de suiker wegvloeien tussen de melk en anders krijgt ineens een gele kleur...
We proeven het verschil tussen pap met of zonder suiker.
Zelfstandige oefening:
scheuren in grote stukken geel papier en kleven:
de beren pap
Verwerking verhaal/ STEM activiteit:
we maken een bedje of stoel voor kleine beer
Naar aanleiding van de voorleesweek komen de leerlingen van het 4de leerjaar een mooi sprookje vertellen.
De kleuters hebben ervan genoten.
Goed gedaan!
Zelf lezen/ kijken we ook dagelijks in boekjes
Woensdag fruitdag
Wiskunde initiatie:
vol-leeg
bijna vol, bijdoen
klein, groter, de grootste
De haren van Goudlokje:
we oefenen de fijne motoriek en vingerspieren
Vrij bouwen met zelfgekozen blokken
In de poppenhoek maken de kleuters eten en dekken ze de tafel net zoals mama beer.
We spelen een memory en oefenen op deze manier het geheugen, de woordenschat en we leren onze beurt afwachten
We oefenen a.d.h.v. een matrix de plaatsbepalingen:
naast, op, voor, achter, tussen
Zelfstandig aan de slag met de knijpkaarten:
we duiden de juiste kleur aan met de wasknijper
Tussendoor spelen met de barbies in het poppenhuis
Deze week had Madoussou het vertelkoffertje mee naar huis.
We denken na...
wat zou er in de koffer kunnen zitten?
Juf vond nog een grote doos honney pops, zo kon iedereen proeven want Madoussou had er niet genoeg bij voor ieder vriendje.
We vergelijken ook de appel van Madoussou en die van juf...
wat zijn de verschillen (anders)?
wat de gelijkenissen (hetzelfde)?
Volgende week starten we met het thema Sinterklaas...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten