We starten de week met een digitaal verhaal.
Musti in het verkeer.
We leren werken met zelfgemaakte waterverf.
We hebben veel plezier in de hoekjes...
We maken kennis met de bibliotheek.
Op de straat herkennen we plaatsen waar we veilig kunnen stappen, merken voertuigen op en verkeersborden.
In de bibliotheek kiezen we allemaal een boekje om mee te nemen naar de klas.
We stemmen:
welk boekje wordt er voorgelezen?
Waar liggen 'de meeste/ de minste blokjes'?
Wat hebben we gezien op weg naar de bibliotheek?
Schilderen met echte waterverfjes en penseel 'de fiets' ,
kleven 'auto's op de straat'.
We kennen de kleuren, betekenis van de verkeerslichten.
Woensdag fruitdag...het fruitproject is weer van start gegaan.
Vanaf nu krijgen de kleuters weer wekelijks een stuk fruit van de school.
Wat nog meer deze week:
Muis geeft een opdracht..wij nemen het juiste voertuig en kunnen het in het juiste vakje plaatsen.
A.d.h.v. het krullenbol lied en de prent leren we een aantal onderdelen van de fiets herkennen, benoemen en komen we te weten waarvoor het dient.
De wielen, de pedalen, het stuur, het zadel, de bel, de rem ...woordenschat gekend (of moeten door sommige kleuters nog verder geoefend worden).
wereld dierendag!
Juf Sanne van het kinderdagverblijf komt ons heel wat vertellen over de schildpad.
Bedankt voor de uitleg Sanne!
Even poseren bijNestor
Bedankt juf Jasmine voor de mooie foto's.
We luisteren naar een verhaal van een heel speciaal muisje!
Trots op ons kunstwerkje:
Samen met juf Jasmine maakten we een prachtig kunstwerk.
Goed gedaan!
Volgende week beginnen we te werken rond herfstverschijnselen (herhaling)
en maken we via het prentenboek 'waar blijft de herfst' kennis met de egel ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten