We doen wat het boek vraagt en kijken wat er gebeurd.
Juf Nele trakteerde met iets lekkers voor haar verjaardag.
Gelukkige verjaardag juf Nele!
De hele week werd er gebrainstormd.
Wat willen we weten, wat willen we doen, hoe willen we ons voelen?
We noteren heel wat dingen en trachten op al onze vragen een oplossing te vinden.
We stemmen en kiezen!
Welk liedje kiezen we voor het schoolfeest?
We vergelijken het aantal stemmen a.d.h.v. blokjes.
Waar zien we de langste rij/ de hoogste toren/ hoeveel blokjes staan er op elkaar/....
Onze ideale speelplaats:
je moet er kunnen spelen, lopen en rusten
vonden de muisjes van de 2de kleuterklas.
Vrijdag voorleesdag:
Arinasse en Selma lezen het verhaal van ridder Musti voor.
De hele week was er sneeuwpret.
Over ijs, sneeuw, smelten en vriezen weten we nu alles.
Sommige kindjes voelen zich minder veilig in de sneeuw.
Wat gebeurd er als we de sneeuw meebrengen in de klas?
Schrijfmotoriek oefenen op muziek:
de sneeuwman
Volgende week starten we weer met de vertelkoffer(s).
Iedere woensdag mogen er 3 muisjes een koffertje mee naar huis nemen.
Ze gaan thuis op zoek naar interessante voorwerpen, dingen waarover ze iets willen/ kunnen vertellen.
Donderdag luisteren we naar wat de kleuters mee brachten.
Het zou ook kunnen dat er bij een koffertje een opdracht hoort vb: ga op zoek naar iets blauw om in het koffertje te steken, zoek iets om te eten,...
Benieuwd wie de opdracht goed kan uitvoeren?
Volgende week start ons project over de prinsessen.
We werken a.d.h.v. het prinsessen boekje van Suzan Boshouwers en Marjolein Hund.
In dit boekje komen we alvast heel wat te weten over prinsessen van vroeger en kijken we ook eens naar de prinsessen van nu.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten