zaterdag 2 december 2023

welkom Sinterklaasje

Juf Phebe  herhaalt het verhaaltje van Zotte klaas en Zwarte Miet.
Kleuters reflecteren.


Op zoek naar de juiste puzzelstukjes.


We gaan verder op zoek maar nu in de bibliotheek.
De vorige boekjes worden ingeleverd en we gaan op zoek naar Sint boekjes en boekjes over paarden.
We zullen vanaf nu regelmatig naar de bibliotheek gaan om informatie op te zoeken of om inspiratie op te doen voor een nieuw project.
Daarom is het van belang dat de kleuters dagelijks hun fluojas aandoen om naar school te komen.




Op bezoek bij het paard van Sinterklaas


We nemen alvast wat lekkers mee voor het paard en gaan onze kennis over paarden uitbreiden.


Met de bus op stap...wat een belevenis!






Aangekomen aan de stal, worden we opgewacht door juf Phebe en Piet.
Zij geven ons wat meer uitleg over de verzorging van het paard.
Wat nog meer:
We dansen samen met Piet de Sinterklaas tsjoetsjoewa, gaan op stap met het kleine vriendje van het paard van de Sint en krijgen iets lekkers uit de zak van Piet.
We gaan ook op onderzoek: heeft een paard tanden?






























Omdat wij zo flink geweest zijn bij het paard van de Sint, bracht hij ons nog wat lekkers voor in de klas.
Dankjewel Sinterklaasje!






Ook al is de voorleesweek voorbij, voorlezen blijft belangrijk.
Juf Kim van leefgroep 5 vertelt ons het verhaal van Rikki die de Sint helpt.
Bedankt juf Kim voor het fijne voorleesmoment.



Sfeerbeeldjes uit de hoekjes:


















Woensdag fruit/groentendag:
de wortel


Juf Phebe vertelt...



Omdat wij zo flink os best deden kregen we van juf Phebe leuke cadeautjes.
Dankjewel juf Phebe!




Turnen zoals echte Pieten...



















We speelden ook nog een tikspel en leerden het liedje van zwarte Piet:
zwarte pietje boe boe boe
zwarte pietje boe boe boe
jij loopt op de daken niemand die je ziet
zwarte pietje je krijgt me niet!




Aan de slag in de knutselhoek.








Kruidennoten bakken en weetjes:




jj









 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten