zondag 17 september 2023

vriendjes

Verhaal...



We leren ook de cijfers 1 en 2 herkennen.
We gaan op zoek:
van wat hebben wij er 2 (oren, ogen, armen,...)
waarvan hebben we er maar 1 (neus, mond,...)

Wij zijn mooimakers


Ik ben groot en heb geen tutje meer nodig!


Verwerking na versje: tekenen
versje:
ik teken mijn hoofd
ik teken mijn haar 
ik teken mijn mondje ik ben nog niet klaar
hier zijn mijn ogen 
mijn neus niet te dik
dan nog mijn oren
KIJK...dat ben ik!


We versieren ons werkje: opdrachten begrijpen en uitvoeren.







Spelen in de hoekjes...bouwen!







Woensdag fruitdag...










Een spelletje met juf Phebe...








Activiteit krullenbol:
we zijn de muisjes.
Volgende week maandag gaan we een stapje verder en zullen we een muis tekenen ZONDER hulp van het sjabloon...










We ordenen van klein naar groot...
dat lukt al heel goed!



Even jullie aandacht:
Wij maakten al heel wat werkjes.
Gelieve maandag een zakje mee te geven met jullie kleuter om de werkjes in te steken om ze mee naar huis te nemen.
Dankjewel!



Volgende week gaan we verder met het project rond de vriendjes van de klas.


Vrijdag is het strapdag.
Ter voorbereiding van de strapdag komt de politie op bezoek (donderdag).
Zij zullen controleren of iedereen zijn fluojas bij heeft/ aandoet.
We zullen leren oversteken en nog heel wat meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten