We starten onze week met een gezellig feestje...we vieren de verjaardag van ons vriendje Jayden.
We tellen tot 4 en doen wiskundige oefeningetjes rond de hoeveelheid 4. Het cijfer 4 wordt herkend (aangetoond) in een rij van verschillende cijfers.
Het gaat een speciale kroon worden, serpentines worden uitgeblazen.
Met veel trots toont Jayden zijn lekkere spiderman cakjes
Jayden zet zelf een kaarsje op zijn cakeje...
Cakejes worden door de jarige uitgedeeld en het eerste cakje was voor zus Esmay!
Smakelijk...
We kwamen even tot rust in de kring en luisterden naar een verjaardagsverhaaltje
Jumana had een paarse ballon mee, dit paste perfect in het thema en in de feeststemming.
We beleefden heel wat plezier....
Eerst moeten we wel een probleem oplossen...er is geen oranje verf.
We komen te weten dat we oranje kunnen maken door geel en rood te mengen.
Het was deze week mooi zonnig weer.
We trekken weer meer naar buiten:
ballonnen maken met krijtjes, we blazen bellen, springen en proberen zeepbellen te vangen en ook de fietsen werden weer van stal gehaald.
In de bewegingshoek krijgen we de kans om onze ballonvaardigheden aan te scherpen en wat een grote ballen...hierover leren we meer volgende week!
Blokken en bouwen blijven populair...
Ruiz poseert even met zijn kunstwerk.
Even tussendoor:
we vonden een dikke, grote spin.
Altijd interessant en spannend hoe zo een diertje eruit ziet, hoe het beweegt,...
Wie is er bang van de spin?
We denken terug aan Jonnie en Marilyn de spin.
Uiteindelijk krijgt de spin haar vrijheid weer terug, want spinnen zijn echt wel nuttig!
Verder met de ballonnen.
We leren het verschil tussen enkelvoud en meervoud:
één ballon...meer ballonnen.
Tijdens de kleuroefening kunnen we aangeven of we één ballon willen inkleuren of meer ballonnen.
Onze fijne motoriek oefenen blijft belangrijk.
met de steeknagels of pinnetjes maken we ballonnen.
Vrijdag kwamen we met knuffels en pyjama naar school.
We steunen het bednet project.
In de hoekjes spelen de knuffels mee...
Onze jongste vriendjes leren met grote kralen een ketting rijgen.
Ook in de andere hoekjes gingen we aan de slag
Op het einde van de week staat de kijk/ verteltafel weer helemaal vol.
Ook volgende activiteiten kwamen aanbod:
waarnemen/ gesprek rond touwen waarin de begrippen kort en lang/ dik en dun verduidelijkt werden.
Volgende week komen deze begrippen weer aanbod.
We luisterden ook naar het verhaaltje van Max en de ballon...
en met de poezen knuffels (dikkie dik en zijn vriendjes) beeldden we een versje uit (drama)
versje:
poesje poesje op mijn kop
spring ervan ik vang je op
poesje poesje 1-2-3
ga maar zitten op mijn knie
poesje poesje aan mijn zij
wij zijn vriendjes ik en jij!
Met behulp van prenten beelden we uit hoe we onze ballon opblazen...
eerst veel te hard KNAL! daarna laten we de lucht uit de ballon vliegen.
We laten ook een ballon echt knallen (ter voorbereiding van het filmpje van Uki)...dat was wel even schrikken.
Volgende week blijven de ballonnen aanwezig in de klas maar er komen ballen bij.
We gaan vergelijken en vooral heel veel plezier beleven!
Even jullie aandacht:
Wie zijn foto's wenst aan te kopen, gelieve dan het formulier en het geld voor de foto's zo snel mogelijk mee te brengen naar school.
Gebruik hiervoor een envelop en zet er de naam van je kleuter op.
Ook voor de schoolreis vragen wij jullie vooraf te betalen.
Wie zijn formuliertje kwijt is, geef gerust een seintje.
Hartelijk dank voor jullie medewerking!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten