De week starten we met het herhalen van het verhaal met prenten.
Ana gaat met mama naar de winkel en koopt fruit.
Thuis gaat ze aan de slag, ze neemt een mes en snijdt de stukjes in kleine stukjes.
Net zoals wij maakt Ana fruitsalade.
We herhalen ons liedje van de appel, peer en banaan.
We leren dat prenten ons kunnen ondersteunen,
we oefenen ons lied verder in ondersteund met de foto's van de blog.
Drama: we maken kennis met het versje en beelden het uit
door de knieen
weer rechtop
ik raap een appel
en eet hem op
ik buk me en ik spring
ik van de appel
die er hing
We luisteren naar het verhaal van Jules die naar het bos gaat met zijn opa.
vertellen met kamishibai en materiaal.
We luisteren naar het verhaal van Jules die naar het bos gaat met zijn opa.
vertellen met kamishibai en materiaal.
Wiskunde initiatie:
we tellen tot 3
maken bewerkingen tot 3 (wegdoen- bijdoen)
rangschikken volgens grootte
Hip hip hoera voor ons vriendje Abdul-Sabur!
We vierden weer feest:
de jarige kreeg een herfstkroon, een herfstwerkje en zongen heel wat verjaardagsliedjes.
Dansen mocht ook niet ontbreken.
De jarige trakteerde: voor ieder vriendje een zakje met heel wat lekkers!
Samen met de eekhoorn werd het tellen nog wat geoefend.
Rollenspel en sorteeroefening:
de eekhoorn heeft heel wat appeltjes in zijn mand: rode en groene.
De kleuters luisteren goed naar de opdracht die eekhoorntje geeft, nemen de juiste appel en leggen hem in de juiste boom.
kleurtjes rood en groen worden herkent en benoemd.
een herfstboom:
1-1 relatie
we zoeken de juiste helften en leggen ze bij elkaar
Blaadjes verkleuren...
na het bekijken van herfstbomen en blaadjes geven we
de blaadjes de juiste kleurtjes (herfst).
Een variatie op knikker verven:
we laten de kastanjes rollen door de verf en geven onze blaadjes mooie herfstkleurtjes
Nog meer herfstblaadjes:
stempelen met borstels
Maak kennis met onze 2 nieuwe klasvriendjes:
welkom!
We spelen de boom....
ik houd mijn armen even hoog
de blaadjes blijven lekker droog
ik draai mijn armen even rond
de blaadjes vallen op de grond
Wat nog:
de drama oefeningen werden ook uitgebeeld op muziek
er was ook weer turnen met meester Martijn
en in de klas deden we heel wat beweging tussendoortjes
ook in de hoekjes van de klas was het druk
we maakten een eerste tekening voor in het portfolio
Volgende week:
Maandag starten we met tiktak en worden er een aantal activiteiten van deze week herhaald.
Dinsdag gaan we verder met het sprookje van Goudlokje en de drie beren.
We blijven onze kennis over de herfst verder uitbreiden en oefenen ruimtelijke begrippen in.
We gaan ook de muzikale toer op met veel liedjes en muziek en de komende dagen leren we samen de tafel dekken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten