zaterdag 1 april 2023

Welkom lieve paashaas!


We luisteren naar het verhaaltje van 'kom uit het ei kleintje'
En we leren een versje:
tik tik tik
hier ben ik
ik ben een kuiken en ik kom uit een ei
en wie ben jij?









Mais voor de kuikens...









Wormpjes voor de kuikens







We maken een kleurwerkje:
een paaskuikentje










We geven de kip haar veren terug...










We zoeken dezelfde...








We versieren de paasboom




Eitjes sorteren...






Van ei tot kuiken...






De paashaas versiert de eitjes...
wij helpen mee.



Spelen in de hoekjes...







De eendjes drinken hun soep in de kring...
dit ter voorbereiding van de overstap naar de muisjes (K2°


We vonden een spin...
wie weet nog waar de spin woont?
En waar wonen konijnen, kippen, kuikens,....?




We leren een liedje:
heel veel stippen op een ei
en een mooie strik erbij
hier is een ei voor jou en een ei voor mij
welke kleur zie jij?





Wat nog meer:

We luisteren ook naar het verhaal van Ollie




We leren verschillende eitjes kennen/ herkennen en maken kennis met rijmen:

lied

in mijn doos daar ligt een ei
tiereliereliere
in mijn doos daar ligt een ei 
tierelierelei

het is een ei van chocola
(, van plastic, van de kip,...)
tiereliereliere
het is een ei van chocola
(van plastic, van de kip,...)
tierelierela







We tellen ook de verschillende eitjes en gaan op een speelse manier om met aantallen.




We nemen de kip en haar kuikens waar...

















Welkom op onze school lieve paashaas!







Samen met al onze vriendjes verzamelen we de chocolade haasjes in de grote paasmand.








Daarna smullen we van de chocolade met een stukje brood.
Smakelijk iedereen!








Wij zien jullie graag terug op maandag 17 april 2023!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten