zaterdag 1 oktober 2022

het regent...

Hoe zien wij eruit?

We oefenen de kennis van het lichaamsschema en geven de kindjes armen en benen.





Het is herfst....
we kijken naar het zandkasteel en ontdekken herfstverschijnselen.






We luisteren naar het verhaal van Saar in de herfst.
Aan de hand van dit verhaaltje bepalen we de verdere uitwerking van het project  rond de herfst.
We komen heel wat te weten over de interesses en de kennis die de kleuters hebben.




Bij juf Peggy van de olifanten groeien paddenstoelen...
wij gaan een kijkje nemen




Jules was trots...hij maakte zijn boekentasje helemaal alleen 
MAAR...
de appel zat niet in een fruitdoosje, de druifjes zaten in een doosje zonder deksel en zijn drinkfles gevuld met water deed hij niet goed dicht!
Wij leggen Jules uit hoe het moet.


We geven alle dozen een deksel


Alle flessen krijgen een dop



Het regent...






Na het werken wassen we onze handjes...





We kleuren een paraplu en leren een paraplu ook hanteren:
de begrippen open/ dicht, trekken en duwen worden gebruikt



We maken/knutselen een paraplu:
we herhalen technieken en herkennen materialen.







Lied:
met mijn paraplu en regenjas
loop ik door het natte natte gras
ik zie een grote regenplas
ik spring en kijk mijn jas is nat!













Spelen in de hoekjes...sfeerbeeldjes







Volgende week werken we rond het prentenboekje van Jonnie de spin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten